Mystery Visit van Simcha door Le Salon
De redactie van Le Salon bezoekt steeds twee wisselende kapsalons, die vanuit dezelfde criteria vanuit het‘oog van de klant’ met elkaar vergeleken worden. De bedrijven worden slechts eenmaal bezocht. Het gaat dus om de indrukken die een kritische klant bij een eerste bezoek opdoet. Dat geldt ook voor de beoordeling van het prijsniveau. De bedrijven die onderzocht worden, zijn hiervan niet op de hoogte. Wel kunnen kapalons zich schriftelijk aanmelden. Maar ook zonder dat kan jouw salon in deze kolommen terechtkomen. Tijd bezoek: dinsdag van 10.00 tot 12.30 uur
Behandeling: wassen, knippen, highlights, föhnen Prijs: €80
Herkenbaarheid: Redelijk. De salon is gevestigd in een straat met woningen en heeft geen buitenreclame of opvallend logo op de gevel. De grote huisnummers vallen wel direct op.
Ontvangst: Bij aankomst blijkt de deur door een medewerker op afstandsbediening geopend te moeten worden. Ik word ontzettend vriendelijk en attent onthaald. Mijn jas wordt aangenomen en ik krijg direct iets te drinken aangeboden. Water, thee, fris, cappuccino, espresso… alles is mogelijk. Een medewerkster stelt zich voor en leidt me naar een stoel. Er heerst een prettige sfeer. Wanneer mijn kapster even weg is, stelt een andere medewerker zich voor. Hij blijkt masseur te zijn en biedt me na afl oop van de knipbeurt vrijblijvend een stoelmassage aan. Wat een service!
Inrichting: Ruimtelijk ingericht met natuurlijke bruintinten, witte knipstoelen, wastafels en een gezellig zitje gemaakt van steigerhout. Verse bloemen en takken, een Boeddhabeeld en grote snoeppotten completeren het decor. De hal mondt uit in een toiletgedeelte en een open keuken. Uitstraling medewerkers: Netjes, donkere eigen kleding. Benadering: Attent. Regelmatig wordt me gevraagd of alles naar mijn zin is.
Klantenadvies: De kapster neemt uitvoerig de tijd. Aangezien deze salon gespecialiseerd is in krulhaar, ga ik volledig uit van haar advies. De lengte van mijn kapsel wordt aangehouden, maar er zullen fl ink wat lagen in worden geknipt. Daarnaast wil ik mijn haar een iets andere tint geven. De kapster luistert naar mijn wensen en betrekt de eigenaresse bij het kleuradvies. Ze kijken goed naar mijn gezicht en de keuze valt uiteindelijk op enkele highlights, waardoor mijn kapsel net een warmere tint krijgt.
Behandeling: Na het wassen wordt mijn haar geknipt. Ik moet zelfs achter de stoel gaan staan om een bepaalde kniptechniek uit te laten voeren. Diezelfde methode wordt ook bij andere krulklanten uitgevoerd.
Inhoud gesprek: Er wordt gesproken over – hoe kan het ook anders – krullen, en de beste manier om deze te verzorgen. Leuk detail is dat alle medewerkers me bij mijn voornaam noemen, dit geeft een persoonlijke indruk.
Algemene tevredenheid: Ik ben erg tevreden over de service, mijn nieuwe kapsel en de kleur. Service wordt in deze zaak tot in het uiterste doorgevoerd.
Adviezen: Krullen vragen om een specifieke verzorging. Na afloop gaf ik zelf aan interesse te hebben in een eindproduct. De medewerkers van de salon kunnen zelf ook meer aandacht besteden aan de productverkoop, daar hebben de krulklanten echt wel oren naar. Ook kan er meer aandacht besteed worden aan de herkenbaarheid aan de buitenzjde van de salon. Promoot de bijzondere krultechnieken vooral veel op internet. Daarin onderscheidt deze salon zich namelijk als geen ander